web_ptrunner_first5k

KOM IGÅNG MED LÖPNINGEN SÅ OPTIMALT SOM MÖJLIGT

PT RUNNER - FIRST 5K

Känner du dig redo för att börja löpa som träningsform, kanske det är dags att ta upp de igen efter ett uppehåll eller vill du bara bli ännu bättre löpare? Detta PT-paket är för dig som så optimalt och skadefritt som möjligt vill sätta igång eller komma igång igen. Under sex veckor arbetar vi med ett stegrande löpprogram, löpstyrka och löpteknik.

Du behöver inte ha sprungit någonting när vi börjar, du ska bara ha viljan att börja löpa. Har du detta så kommer vi fixa 5 km efter dessa 6 veckorna tillsammans.

Om du tidigare har sprungit en del men kanske fick sluta på grund av en skada så kan detta vara de perfekta paketet för att denna gången inte tvingas sluta på grund av att du igen kanske överbelastar. Vi anpassar det efter dig och märker vi att det går fort framåt i utvecklingen så ökar vi bara på och kanske kommer upp i några fler kilometer, vem vet.

first5k

6 VECKOR, 18 LÖPPASS & 3 PT-TRÄFFAR

PAKETETS UPPLÄGG

Vi börjar med att träffas och fylla ut den digitala konsultation du först får fylla i. Jag kollar lite på de rörelsemönster du har idag och vilka begränsningar och förutsättningar som finns. Därefter får du den första veckans träningsschema. Detta är lite lättare pass för att se hur allt känns och för mig att bedöma vilken nivå som blir bäst att ligga på. Jag följer en mall jag satt ihop baserat på flertalet uppstarter med klienter, men ibland behöver jag göra lite större förändringar.

Vecka 2 ses vi för första PT-passet där vi går igenom styrka och funktion i foten. Det finns obeskrivligt många fördelar med att träna upp detta. Detta blir det styrkeprogram och teknikprogram du jobbar med under de första veckorna. Nu får du även träningsprogrammet för vecka 2-3. Det är tre löppass i veckan och två pass kompletteringsträning. Löppassen är fortfarande lugna, anpassningen blir i hastigheten. Men för varje pass vi öka tiden vi löper.

Vecka 4 är det dags igen för en PT-tid där vi kör igenom ett styrkepass för höften. Motorn vid löpning. Detta pass kommer du sen köra själv under kommande veckor tillsammans med de tidigare passet för fötterna. Du får sex nya löppass och vi fortsätter stegrande men nu börjar även passen bli baserade på lite olika hastigheter. Helgpassen börjar nu närma sig kontinuerlig löpning om man orkar.

Vecka 6 ses vi för de tredje och sista PT-passet. Nu går vi igenom bålstyrkan och summerar ihop de styrkeövningar vi kört och sätter ihop ett paket att ha vid kommande löppass och ett vid styrkepassen. Nu får du de sista tre passen där de avslutande 5 kilometer distanspasset inkluderas och avslutar vår sex veckor ihop.

first5k_#2

"THE FIRST STEP IS ALWYS THE HARDEST, BUT YOU WILL NEVER REGRET IT"

PAKETETS KOSTNAD

Paketerat på detta perfekta sätt med strukturell avläsning, personlig träning samt distansträning får du allt detta för endast 1800kr! (Ord. 2760kr)

Känns detta som ett paket som skulle passa dig? Klicka vidare här och anmäl ditt intresse så kontaktar jag dig så vi kan pratas vid. Detta är ingen bindande anmälning utan bara en intresseanmälan. Du kan ställa de frågor och funderingar du har och vi kan tillsammans komma fram till hur vi går vidare.

WordPress Theme built by Shufflehound. © Copyright Daniel Telleborn 2014. All Rights Reserved